? ??????????????Sci Fi? ????? ?? ???Rating: 4.0 (87 Ratings)??2033 Grabs Today. 16064 Total Grabs. ??????P
review?? | ??Get the Code?? ?? ????1?? ???????????????????????????????????????Dawn Stilled Water? ????? ?? ???Rating: 4.8 (4 Ratings)??1722 Grabs Today. 5853 Total Grabs. ??????Previ BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Tuesday, November 30, 2010

countdown...

30 hari lagi bakal menjejaki tahun 2011..bagaimana dengan tahun yang bakal kutinggalkan?.terlalu banyak pahit atau terlalu sdikit manisnya?biaselah hidup..jika kita tidak merasa pahit,macam mana nak merasa manisnya..tapi apa yang penting bagaimana untuk kita terus menjadi survivor..bagaimana kita belajar dan bangkit dari kesilapan kita..sentiase positif thinking..sebab hidup ini tak mudah sebenarnya,tapi hidup ini juga indah...salam sayang untuk semua..semoga tahun ini memberi kecerian dan kebahagian seperti yang anda doa dan harapkan

Monday, November 29, 2010

MAMPUKAH AKU MENJADI SEMPURNA??

  • Dapat menyorokkan kedukaan hati isteri di hadapan suami yang baru pulang. Setelah hilang penat lelah suami dan selesai melayan hajatnya barulah dirundingkan masalah yang dihadapi dalam keadaan yang tenang seperti UMMU SULAIM yang kematian bayi kecilnya.
  • Sanggup mengorbankan seluruh hartanya untuk kepentingan perjuangan Islam seperti SITI KHADIJAH yang telah mengorbankan seluruh kekayaannya untuk membantu perjuangan Rasulullah s.a.w. serta perjuangan Islam.
  • Bermati-matian memperjuangkan Iman walaupun berdepan dengan kejahilan suami seperti yang dilakukan oleh SITI ASIAH tatkala berdepan dengan keangkuhan suaminya FIRAUN.
  • Pandai mengambil hati suami hanya dengan melihat riak wajah suami seperti SITI AISYAH yang memahami 'cuaca' hati Rasulullah s.a.w. dengan memandang air muka baginda.
  • Hanya berhias dan melayan dengan layanan yang paling menggembirakan hati suami seperti berhiasnya wanita-wanita di Syurga
  • Dapat menggembirakan hati suami dengan melayan madu-madu dan anak-anak suami dari isterinya yang lain semesra mungkin jika suaminya itu berpoligami. (mampukah aku...)
  • Sanggup menyimpan rahsia suami walau dalam keadaan yang genting sepertimana yang dilakukan SITI ASMA yang sanggup menyimpan rahsia tempat persembunyian Rasulullah s.a.w. daripada pengetahuan kafir Quraisy walaupun nyawanya sendiri terancam.
  • Sanggup mempertahankan keimanan sekalipun nyawanya terancam seperti SUMAIYAH yang menanggung penderitaan sehingga disula demi mempertahankan Iman.
  • Menggantungkan nasibnya semata-mata kepada ALLAH sepertimana yang dilakukan SITI MARYAM yang sentiasa bermunajat kepada ALLAH sehingga rezekinya dijamin oleh ALLAH.
  • Sangat tabah menghadapi segala ujian hidup walaupun ditinggalkan oleh suami seperti SITI HAJAR yang tabah hatinya ketika ditinggalkan suami sendirian di padang pasir yang tandus tanpa bekalan sedikitpun.

tuhan,rahmatilah aku...

rase terlalu jauh dengan DIA..kenapa ya??? mungkin kadang-kadang aku terlalai dan terleka atas nikmat yang dia telah berikan...ya Allah,ampunilah aku...disaat2 aku terleka dengan rahmatmu,kau pimpinlah aku ke jalanMU.ingatkan aku kepada nikmat syurgaMu...ingtkan aku betapa peritnya nerakaMU..Ya Allah..andainya kesenangan hidup yang kau kurniakan padaku adalah satu ujian untukku..maka kau sedarkanlah aku bahawa aku juga masih ada tanggungjawab yang perlu aku tunaikan untukMu..padaMu tempat kuberserah,padaMu jua tempat ku mengadu....amin...

Monday, November 22, 2010

life back to normal

3 minggu dikampung..seronok..macam2 rasa ada...semuanya baru.situasi yang baru..insyAllah..semuanya ok.bukan senang nk terima perubahan dalam sekelip mata..but i try my best.semoga nnt tidak akan ada yang terkilan.don't judge the books by its cover..betul kata org..jgn menilai sesuatu slagi kita tidak merasainya sndiri..alhamdulillah,dia yang ku panggil "abah" seorang yang baik...(walaupun belum cukup baik untuk menggantikan tempat arwah abah)..namun aku tahu dia mampu membuatkan ummi bahagia..dia mampu menjaga umi disaat anak2nya berada jauh..dari mata umi aku tahu die bahagia,happy dengan kehidupan barunya.aku juga merasa bahagia melihat umi semakin gembira.namun jauh disudut hati,aku doakan semoga sentiase mereka sentiase kekal bahagia.akhir sekali,salam sayang untuk umi dan adik2..semoga kepulangan aku kali ini mampu membuat mereka gembira.

Sunday, November 21, 2010

my mum name pn.rokiah ahmad

she's my mum..seronok sgt balik dapat jumpa umi.banyak benda share,banyak benda kita crita same2.bestnyee.walaupun ada benda yang sudah berbeza dan berubah,i hope she still the same...

my beauty queen demam...


"ibu,ibu kenapa kakak demam?,ibu,ibu kenapa kakak sakit"...she's touching my heart today.setitis air mata jatuh bila dia tanya soalan camtu..pertama kali my princess demam teruk,sampai muntah2,muka cekung.baru aku tahu,bagaimana bimbangnya hati seorang ibu bila anaknya sakit..dah mula rindu nk tengok die senyum..dah mula rindu nk dgr dia bercerita tentang cindrella,princess.aku cakap ngan dia,kakak kan dah besar,nk sekolah,kakak anak ibu yang baik..mesti kakak cepat sembuh.die senyum..nampak begitu perit untuk die senyum..semalam puluk 3 dia bangun."ibu..kakak sakit perut"..ya tuhan..ringankan kesakitannya...cepatlah sembuhkan anakku..berikan saje sakitnya padaku..

Thursday, November 18, 2010

alhamdulillah..tertunai sudah tanggungjawab


2nd day hari raya korban
akikah nureen najihah..alhamdulillah...tertunai sudah satu tanggungjawab.tahun depan minta dimurahkan rezeki lagi..ada rezeki nk tunaikan hajat nk wat korban untuk diri sendiri.
25 ni dah nk balik KK.rase cam belum puas habiskan mase dikg..belum puas menatap wajah nenda tersayang.belum puas bercerita panjang dengan adik2....tak de modal nk tulis plak..padahal banyak benda yang nk dikongsi..jumpa lagi lain kali..salam sayang untuk semua..

Sunday, November 14, 2010

dikampung halaman...


seminggu dah balik kampung..nothing changed!!yang berubah hanya kegembiraan yang dulu seolah-olah sudah hilang.selain itu tiada yang berubah.aku?aku sentiasa begini.dan akan terus begini.gembira diluar tapi sakit didalam.tapi tak pernah mengalah untuk puaskan hati semua orang.semoga tuhan permudahkan jalan untukku.tapi satu-satunya yang menggembirakan aku ialah,dapat habiskan masa bersama seorang yang bernama muhd farhan.hopefully he's happy too!!dah lama rasanya tak duduk bersembang,bergurau senda dengan dia...harap2 dapat menebus segala salah silap aku.tak sabar nk balik jerteh..miss my nenda so much!!! petang tadi mimpi ggi depan ku patah.moga-moga tak ada apa-apa yang tak elok terjadi..so..salam sayang untuk semua...jadi diri baik-baik..

Sunday, November 7, 2010

i'm flying without wings.........


balik kampung?...ermmm..rasa kosong..tak rase excited pun..kenapa ye?puas aku tanyakan pada dri sendiri..puas sudah mencari jawapannye...gagal..mungkin banyak perkara yang berlaku lately buatkan aku sedikit jauh hati.mungkin lebih baik begini...lebih jauh menjauh dari dekat.mungkin juga lebih baik dikekalkan begini.jauh dimata dekat dihati...sayang takkn hilang walau kita seribu batu sekali pun..(perhaps).gembiralah wahai hati...sedaya upaya aku cuba menceriakan mu..

http://www.suzierich.webs.com

i'm moving forward step by step...syukur alhamdulillah...dah capai ape yang dirancang satu persatu..berkat usaha dan kesungguhan yang tak pernah mengenal erti penat lelah...jutaan terima kasih buat my baba yang tak pernah penat mengajar sue..tnhks alot baba...baba banyak membantu sue..banyak membantu mereliasasi kan impian sue...!!!!!

Thursday, November 4, 2010

just do ur best,lets Allah do the rest


ada kawan pernah meminjamkan kata-kata ini.."just do your best.lets Allah do the rest".. jangan pernah lelah untuk mencuba jadi yang terbaik.menjadi yang terbaik bukan untk orang lain..malah unutk diri sendiri juga.Adakalanya kebahagian yang kita kejar,namun sebaliknya yang kita dapat..it's life.mengeluh tak salah..tapi sampai masanya nanti berhentilah mengeluh..kerana kehidupan yang indah sedang menanti dihadapan!!semoga Allah sentiasa bersama kita..walau pun ade ketikanya kita seolah-olah terlupa dan terlalai untuk mengucapkan rase syukur....